Skip to main content

UPISI ZA REDOVNE POLAZNIKE - lipanj 2024.

cta button

/ DRAMSKI STUDIO

/ Početna / Dramski studio / O studiju

/ DRAMSKI STUDIO

Dramski studio Učilišta ZKM-a danas pohađa oko 800 polaznika raspoređenih u grupe prema dobi, od prvog razreda osnovne škole do posljednjeg razreda srednje škole. U skladu s dobi i iskustvom, polaznici igrom i atraktivnim oblicima grupnog i individualnog rada istražuju kazališni medij te svladavaju osnove scenskih zakonitosti, tehnika i vještina. Radom u dramskom studiju polaznike se nastoji potaknuti na razvijanje kazališnog mišljenja, ali i na razvijanje suvremenih društvenih vještina putem specifičnih dramsko-pedagoških zadataka.

Dramski studio Učilišta ZKM-a u umjetničko-pedagoškom smislu obuhvaća raznolike metodologije rada, no svaka od njih potiče dramsko, glazbeno, plesno i likovno izražavanje djece i mladih te ih sjedinjuje u jedinstvenom scenskom izrazu. Iako se neprestano istražuju nove mogućnosti poticanja i razvijanja stvaralaštva i kreativnog i kritičkog mišljenja djece i mladih te uključuju tehnike suvremene dramske pedagogije (kao što su procesna drama, forum kazalište i slično), rad u dramskom studiju temelji se na improvizaciji, putu koji su razvile začetnice dramske pedagogije u Hrvatskoj, pedagoginja Slavenka Čečuk i redateljica Zvjezdana Ladika. S djecom najmlađeg uzrasta u radu se primjenjuju dramske igre, elementi procesne drame, vođena improvizacija te stvaranje priča i dramskih situacija kao temelj dramskog stvaralaštva, dok se starije uzraste uz razvijanje stvaralaštva potiče i na svladavanje scenskih vještina (govor, pokret, gluma) te upoznavanje i tumačenje umjetnosti različitih epoha. Usporedno s razvijanjem izražajnih potencijala (govor, pisanje, pokret, glas, emocije, likovnost) i vještina djeca i mladi razvijaju i međusobno uvažavanje i strategije suradnje. U različitim individualnim i grupnim zadacima te s pomoću drugih metoda sudjelovanja uče o sebi, o odnosima, o artikuliranju vlastitih emocija i stavova.

VIŠE

Spajajući umjetničke, odgojne i obrazovne procese u stalnom radu s djecom i mladima, dramski se studio izgrađuje kao mjesto posebne umjetničko-pedagoške prakse. Nakon selidbe ZKM-a 1988. u prostore Omladinskog kulturnog centra, u dramskom se studiju zapošljava nova generacija dramskih pedagoga na čelu s Vladom Krušićem, Borisom Kovačevićem i Ines Škuflić Horvat. Uz njegovanje dramsko-pedagoškog rada na satovima u dramskom studiju, Vlado Krušić zalaže se za promoviranje dramske pedagogije kao posebne umjetničko-pedagoške prakse odgoja umjetnošću i za umjetnost, ali i kao obrazovne metode, a dramski studio pretvara i u mjesto educiranja voditelja za tu specifičnu vrstu pedagogije.

Dramska i scenska dostignuća polaznici dramskog studija prikazuju pred publikom u obliku oglednih satova, produkcija i predstava. Predstave dramskog studija često gostuju na europskim i svjetskim festivalima za djecu i mlade.

Stvaralački dramski rad s djecom i mladima u ZKM-u traje neprekidno više od šezdeset godina.